woensdag 26 augustus 2015

Dag 15- aanrommelen

Vandaag is het woensdag. Woensdag is de dag dat ik vanaf 12.00 uur andere verplichtingen heb. Daarom heb ik besloten dat ik op woensdag geen RRHH-klus aanpak. Ik maak van de woensdag een aanrommel-dag. Sowieso doe ik `s morgens altijd mijn "basisklusjes", ik noem het ook wel "ochtendroutine", dit is een tip die ik in het boek van huishoudcoach Els Jacobs las. (http://www.dehuishoudcoach.nl/). Mijn ochtendroutine bestaat uit het volgende:
  • Bed opmaken;
  • Indien nodig: was afhalen, ophangen en was klaarzetten in machine (wij wassen `s nachts);
  • Vaatwasser leegruimen;
  • Aanrecht leeg en schoon;
  • Beneden bezemen of Swifferen;
  • Kattenbakken leegscheppen.
Dit geeft mij altijd een heel opgeruimd gevoel.

Vandaag is het dus aanrommeldag. Eerst maar eens de basisklusjes. Ook vandaag is Willem-Beer mijn supporter.


Op woensdagavond ga ik altijd zwemmen met mijn lapjesvader. Vanmorgen eerst dus maar mijn zwemtas ingepakt. Op donderdag pak ik mijn zwemtas altijd weer uit, ik probeer er dan voor te zorgen dat ik mijn zwemtas weer ingepakt in de kast kan zetten. Maar... dan moet de was wel bijgewerkt zijn... Tsja, dit is nu mijn manco. Willem-Beer zou graag mee gaan, maar hij heeft geen zwemdiploma.


 


Deze was hangt al een tijdje in de waskamer.
Het gekke is dat als de was buiten hangt, ik `m wel gelijk afhaal.
 
Ik ben pas 34 en heb een rollator in huis. Indirect heeft dit met de fibromyalgie te maken. Ik wilde graag een "verrijdbaar werkblad" op werkhoogte. Dit is een ideale oplossing die manlief heeft bedacht. De wasmand en het mandje met knijpers passen er precies op. Voor een prikkie op Marktplaats gekocht. Hij is oud en roestig, maar voor dit doeleinde perfect.
 
 
Mijn manco: het bijhouden van de was. Deze staat nu klaar voor vannacht.

Ook een aanrommelklusje. Het plastic naar grote bak buiten. Ik vind recyclen erg belangrijk!
 Ik maak graag de vogels blij. Dit oud brood. Ik heb er dit keer voor gekozen om in de voortuin te "strooien." De Kauwtjes vinden de weg hier altijd snel naar toe. Vanmorgen heb ik ook Musjes en een Koolmeesje gespot. Leuk!











Lavendel uit eigen tuin. Zie je het bruine water? Ik stoorde me hier al een paar dagen aan. Nu besloot ik hier iets aan te doen. Bruine water weg, bruine gedeeltes van de lavendel afgeknipt en de vaasjes in de "week" met wat afwasmiddel. Waarom doe ik dit toch niet meteen als ik dit zie? Ergens toch een beer in mijn achterhoofd?
Tijd om de was te gaan opvouwen. Dit doe ik onder het "genot" van Medisch Centrum West. Je weet wel die hele foute ziekenhuisserie. (Dan maar gelijk een bekentenis: ik heb alle seizoenen...)
Dit is was nummer 1. Te doen toch? Wasmand nummer 2 viel tegen. Waarom doe ik dit niet meteen als de was droog is? Het is en blijft een manco, al sinds ik op mezelf woon.
 
Na iets meer dan een half uur vouwen is dit het resultaat.  Op dat moment had ik geen tijd meer om het in de kast te leggen, ik heb het wel naar boven gebracht. En de support van Willem-Beer is erg prettig geweest deze ochtend.

Vandaag dus wat kleine beren van mijn pad gehaald.

Vanavond is het tijd om lekker te gaan ontspannen in het zwembad.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten