maandag 14 september 2015

Dag 25- papier

Sinds 11 September zijn manlief en ik weer terug van onze vakantie. We zijn naar Ruurlo geweest, een prachtige plaats in De Achterhoek. We logeerden op camping "Tamaring".
In totaal zijn wij een midweek (5 dagen) op vakantie geweest. We zijn er achter gekomen dat vijf dagen vakantie erg weinig is. Wanneer we weer op vakantie gaan willen we minimaal 7 dagen weg.

Na de vakantiespullen te hebben opgeruimd en de vakantiewas te hebben weggewassen is het weer tijd voor een RRHH-klus.

Vanaf Devil`s kittentijd is hij verzekerd, wij hebben voor hem een zorgverzekering afgesloten. Van dit besluit hebben manlief en ik tot-op-heden geen spijt. Omdat onze financiële situatie is veranderd begon ik mij af te vragen of de zorgverzekering voor Devil nog wel nodig is? Kunnen we niet beter de premie maandelijks apart op onze spaarrekening zetten?
Om hier achter te komen, moest ik eerst uitzoeken bij welke verzekeringsmaatschappij zit.
(Onze overleden kat zat heel-handig bij een andere zorgverzekering). Want als ik dit zou weten, dan zou ik weten welke polis we hebben afgesloten en dus op welke vergoeding Devil recht heeft.
Ik wist dat de polis én de verzekeringsvoorwaarden in deze bak moest liggen.


Ik zag er als een BEER tegenop om in deze bak te gaan "graven". Want: in deze bak ligt héél véél papier! Gelukkig kreeg ik support.

Deze bak is tot aan de rand gevuld met... Ja wat eigenlijk? (Ik vermoed papier). ;-)

Omdat ik niet wist waar de polis en de voorwaarden in deze bak lagen, heb ik één voor één al het papier uit de bak gehaald. Omdat ik het toch in mijn handen had, besloot ik meteen te filteren wat er weg kon.

Dit is de stapel "weg", bovenaan ligt de handleiding van de fotocamera die wij niet meer gebruiken.
Onlangs hebben we een nieuwe fotocamera gekocht omdat de oude slecht begon te worden (dit mag ook wel na 9 jaar). Onder de handleiding liggen oude polissen, oude facturen, inleidende brieven enz.
 
Deze papieren in deze bak heb ik al heel vaak in mijn handen gehad, Om te voorkomen dat ik in de toekomst weer moet gaan graven besloot ik direct te gaan sorteren.
Dit is de eerste sortering. Soort bij soort. Niet alles paste op de salontafel. Eén van de sorteringen heb ik op de leuning naast Devil gelegd. Hij keek even op, maar sliep daarna onverstoorbaar verder. ;-)
Ha! Hier gaat het allemaal om. De zorgverzekering van Devil. Ik vond zelfs de actuele polis.
Keurige stapeltjes zijn het nu. Ik moest alleen nog even naar boven te lopen om "archiefmateriaal" te pakken.
De sortering heb ik (tijdelijk) in L-mapjes gedaan. Bovenaan deze mapjes heb ik "sticky-notes" van de HEMA geplakt met daarop het onderwerp geschreven. Het onderwerp is gelijk aan de tabbladen in de ordners waar uiteindelijk dit papier in moet komen. Ook gaat er veel in "archiefmappen", dit zijn bijvoorbeeld oude declaraties, dit hoeft niet in een "lopende" map te komen.

Op de kast staat een bakje waarin "inkomende post" zit.
De inkomende post heb ik er direct bij gepakt. Mmm, dit bleek meer inkomende post te zijn dan ik dacht. Dit is een RRHH-Klus voor deze week. (De inkomende post ligt rechtsboven met een Post-it op de salontafel).

In deze bak VOL met papier, zat papier wat terug liep tot 2012! Dit is wel heel erg lang.
Nu zat er tussen 2012 en 2015 een verhuizing, maar toch...

Om te voorkomen dat deze bak of het bakje met inkomende post weer volloopt heb ik het volgende bedacht: in de eerste week van de maand plan ik een "papier/post-opruimdag". De aankomende papier/post-opruimdag heb ik al op de kalender genoteerd. ;-)

Morgen staat "papier deel 2" op het programma.
Oh, en ik moet nog gaan bedenken of Devil uit de zorgverzekering gaat of niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten