zaterdag 3 oktober 2015

# SPAARDOEL

Op dag 42 togen manlief en ik s` avonds naar de IKEA. Er stonden aan aantal "boodschappen" op mijn lijstje die ik nodig heb om verder te kunnen gaan met mijn papier-opruimKlus. Op het lijstje stond:
  • Opbergdoos 2x;
  • Archiefdoos;
  • "Voedselschaar". (Ik wil een schaar in de keuken die enkel en alleen voor voedsel gebruikt  wordt).
Een heel bescheiden boodschappenlijstje waar we ons ook keurig aan hebben gehouden. Oké... Niet helemaal dan, we hebben ook een ijsje gegeten. :-)

Omdat we toch bij de IKEA waren hebben we gelijk inspiratie opgedaan voor ons slaapkamerproject.
Wij willen de slaapkamer in "Scandinavische stijl". Ik moet nog wel wat dieper op deze stijl induiken.
Dit willen we in ieder geval ter zijner tijd aanschaffen en vinden wij bij deze stijl passen...
...Deze mooie ladekast. Het is de bedoeling dat hier onze schoenen inkomen.
Twee stuks van dit nachtkastjes.

Ook hebben we nagedacht over nieuwe verlichting. Het wordt waarschijnlijk LED-verlichting die onder de plank boven ons bed wordt gemonteerd.

Nieuwe meubels voor onze slaapkamer is ons spaardoel. Het geld hiervoor willen we onder andere bij elkaar sparen met behulp van de koopzegels van de AH, spullen verkopen via Marktplaats (alhoewel dit zeer moeizaam gaat), verjaardagsgeld en eventueel overgehouden weekgeld.

Op dag 29 heb ik zegels ingeplakt in het tweede spaarzegelboekje. Toen hadden we nog 468 zegels te gaan. De tussenstand is nu nog 316 zegels te gaan. ;-)

Om het spaardoel vast te houden ga ik deze twee foto`s printen en goed in het zicht ophangen.

Door op deze manier een spaardoel vaststellen en te bepalen hoe je dit wilt bereiken, moet ik weer aan mijn "zakgeldperiode" denken.
Lang geleden, toen ik nog wat jonger was  wilde ik hééél graag een slaapbankje hebben. Dit slaapbankje kostte (meen ik) 300,- gulden. Dit was-en is een hoop geld.
Ik heb ijverig gespaard. Op een goede dag had ik dit bedrag bij elkaar.
Wat was ik trots! Dit slaapbankje heb ik met veel plezier gebruikt. Meer als zitbank dan als slaapbank, maar dit terzijde. :-)


 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten